dopersduin > over dopersduin > voorwaarden

Voorwaarden

Op deze pagina vindt u de voorwaarden zoals die van toepassing zijn op de reserveringen bij, en het verblijf op Dopersduin.



  • Volledig verzorgd
  • Meewerken
  • Bed & Breakfast
  • Vakanties & huisactiviteiten
  • Annuleringsvoorwaarden

Registratie
Bij aankomst meldt de contactpersoon zich bij de receptie. Hij/zij ontvangt de noodzakelijke zaal- en kamersleutels en een kamerlijst. De groep is zelf verantwoordelijk voor het verdelen van de slaapkamers en weer innemen van de sleutels.

Uw kamers zijn uiterlijk om 15:00 uur beschikbaar.

Kamerlijst
Bij het definitief vastleggen van de reservering is een excelbestand met een kamerlijst meegestuurd. Van de groep wordt gevraagd om deze uiterlijk een week voor aanvang van het verblijf terug te sturen. Op deze lijst kunnen ook eventuele dieetwensen en overige opmerkingen worden meegestuurd.

De kamerlijst met namen de namen van de deelnemers wordt meegegeven met de sleutels na . Deze lijst graag vóór 's avonds 22.00 uur bij de receptie inleveren met eventuele last-minute aanpassingen daarop aangetekend. Bij vertrek geeft u het werkelijke aantal personen door dat gedurende enige tijd aanwezig is geweest.

Overnachten
U slaapt in 1- of 2-persoonskamers met toilet en douche. Op de kamers zijn dekbedden, kussens en linnenpakketten (laken, dekbedovertrek, sloop en handdoeken) aanwezig.

Dagindeling
Wij hanteren standaard de onderstaande dagindeling. Afwijkingen zijn in overleg mogelijk. In verband met de afspraken met andere groepen en de werkplanning van ons personeel verzoeken wij u dit ruim van tevoren kenbaar te maken.

Ontbijt in buffetvorm       

tussen 8.30 en 9.15 uur    

Lunch in buffetvorm

tussen 12.30 en 13.15 uu

Diner

gezamenlijke aanvang van de maaltijd om 18.00 uur

Tijden voor koffie en thee worden in overleg met de keuken vastgesteld. Openingstijden van de bar worden in overleg met het beheer geregeld. Het gebruik van eigen consumpties is niet toegestaan.

Het hoofdgebouw sluit uiterlijk 1.00 uur 's nachts.

Diëten
Wensen betreffende vegetarische voeding en/of diëten graag ten minste een week voor uw verblijf aan ons door geven. Wij houden hier zoveel mogelijk rekening mee.

Medewerking
Wij stellen uw hulp bij het afruimen van de tafels en het opgeruimd houden van uw zaalruimten zeer op prijs. Hetzelfde geldt voor het opgeruimd achterlaten van de slaapkamers.

Uitchecken
Alle gebruikte ruimten dienen vóór de afgesproken vertrektijd te worden opgeruimd.

Noodzakelijke extra schoonmaakkosten, een en ander ter beoordeling van de beheerder, worden doorberekend.

Terrein en gebouwen.
Beschouw het huis als uw eigen huis met respect met de omgeving, omwonenden en voor andere aanwezigen. Wij rekenen er op dat u ook met hen rekening houdt en anderen zo min mogelijk overlast bezorgt.

Ter voorkoming van problemen vragen wij u uw kamer steeds af te sluiten. Ook de buitendeuren van de gang boven in de slaapgebouwen verzoeken wij u steeds af te sluiten.

Parkeren is alleen toegestaan op het parkeerterrein.

Het speelveld achter het parkeerterrein staat tot uw beschikking. In de directe nabijheid van de gebouwen gelieve niet voetballen, handballen etc.

Na 23.00 uur dient het - ook voor de omwonenden - stil te zijn op het terrein en in de slaapkamers. In verband met overlast voor de buren verzoeken wij u ook buiten het terrein ‘s nachts de noodzakelijke rust in acht te nemen.

Roken
Het gehele huis is rookvrij. Houdt u in verband met het brandgevaar het roken beperkt tot de terrassen.  

In en bij de slaapgebouwen (slaapkamers en gangen) is roken, mede in verband met brandgevaar en het mogelijk afgaan van het brandalarm, strikt verboden.

Laat buiten geen peuken en dergelijke op de grond liggen maar doe deze in de daarvoor bestemde asbakken.

Het meenemen van huisdieren naar Dopersduin is niet toegestaan.

Schade
U bent aansprakelijk voor alle schade die tijdens uw verblijf aan gebouw en inventaris wordt toegebracht door uw groep of door derden die als uw gast of anderszins ten behoeve van uw groep op het terrein verblijven.

Het huis is niet aansprakelijk voor schade door diefstal, ongevallen etc.

Registratie
Bij aankomst meldt de contactpersoon zich bij de receptie. Hij/zij ontvangt de noodzakelijke kamersleutels en een kamerlijst. De groep is zelf verantwoordelijk voor het verdelen van de slaapkamers en weer innemen van de sleutels.

Uw kamers zijn uiterlijk om 15:00 uur beschikbaar.

Kamerlijst
Bij het definitief vastleggen van de reservering is een excelbestand met een kamerlijst meegestuurd. Van de groep wordt gevraagd om deze uiterlijk een week voor aanvang van het verblijf terug te sturen. Op deze lijst kunnen ook eventuele dieetwensen en overige opmerkingen worden meegestuurd.

De kamerlijst met namen de namen van de deelnemers wordt meegegeven bij de sleutels. Deze lijst graag vóór 's avonds 22.00 uur bij de receptie inleveren met eventuele last-minute aanpassingen daarop aangetekend. Bij vertrek geeft u het werkelijke aantal personen door dat gedurende enige tijd aanwezig is geweest.

Overnachten
Als u slaapt in Slaaphuis 2 of 3 (1- of 2-persoonskamers met toilet en douche) zijn op de kamers dekbedden, kussens en linnenpakketten (laken, dekbedovertrek, sloop en handdoeken) aanwezig.

Als u slaapt in Slaaphuis 1 (basic 3- of 4-persoons kamers met stapelbedden en een wastafel) zijn op de kamers dekbedden en kussens aanwezig. U kunt dan uw eigen linnengoed meenemen (tenminste een onderlaken, kussensloop, en dekbedovertrek of slaapzak). Linnenpakketten (laken, dekbedovertrek, sloop en handdoeken) zijn te huur à € 8,50.

Dagindeling

Wij hanteren standaard de onderstaande dagindeling. Afwijkingen zijn in overleg mogelijk. In verband met de afspraken met andere groepen en de werkplanning van ons personeel verzoeken wij u dit ruim van tevoren kenbaar te maken.

 

Ontbijt in buffetvorm       

tussen 8.30 en 9.15 uur    

Lunch in buffetvorm

tussen 12.30 en 13.14 uu

Diner

gezamenlijke aanvang van de maaltijd om 18.00 uu

Indien u eerder wenst te ontbijten wordt er € 50 per half uur extra in rekening gebracht.

Tijden voor koffie en thee worden in overleg met de keuken vastgesteld. Openingstijden van de bar worden in overleg met het beheer geregeld. Het gebruik van eigen consumpties is niet toegestaan. Uitzondering vormen de groepen die op basis van zelfverzorging verblijven.

Het hoofdgebouw sluit uiterlijk 1.00 uur 's nachts.

Diëten
Wensen betreffende vegetarische voeding en/of diëten graag ten minste een week voor uw verblijf aan ons door geven. Wij houden hier zoveel mogelijke rekening mee.

Medewerking
Één van de grondbeginselen waarop het broederschapshuis Dopersduin is gebaseerd, is gemeenschap. Het huis wil een plek zijn waar mensen in goede harmonie samenleven en werken. Wij werken mede daarom met een kleine staf en we vragen van onze gasten om die reden ook enige medewerking bij de huishoudelijke taken:

  • Vriendelijk verzoeken wij u alle gebuikte ruimtes netjes achter te laten;
  • Wij verwachten van u dat u het terrein opgeruimd en schoon houdt.
  • Aan het eind van de maaltijden vragen wij u hulp bij het afruimen van de tafels en de afwas.

Alle gebruikte ruimten dienen vóór de afgesproken vertrektijd te worden opgeruimd.

Noodzakelijke extra schoonmaakkosten, een en ander ter beoordeling van de beheerder, worden doorberekend.

Terrein en gebouwen.
Beschouw het huis als uw eigen huis met respect met de omgeving, omwonenden en voor andere aanwezigen. Wij rekenen er op dat u ook met hen rekening houdt en anderen zo min mogelijk overlast bezorgt.

Ter voorkoming van problemen vragen wij u uw kamer steeds af te sluiten. Ook de buitendeuren van de gang boven in de slaapgebouwen verzoeken wij u steeds af te sluiten.

Parkeren is alleen toegestaan op het parkeerterrein.

Het speelveld achter het parkeerterrein staat tot uw beschikking. In de directe nabijheid van de gebouwen gelieve niet voetballen, handballen etc.

Na 23.00 uur dient het - ook voor de omwonenden - stil te zijn op het terrein en in de slaapkamers. In verband met overlast voor de buren verzoeken wij u ook buiten het terrein ‘s nachts de noodzakelijke rust in acht te nemen.

Roken
Het gehele huis is rookvrij. Houdt u in verband met het brandgevaar het roken beperkt tot de terrassen.  

In en bij de slaapgebouwen (slaapkamers en gangen) is roken, mede in verband met het brandgevaar en de mogelijkheid tot het afgaan van het brandalarm, strikt verboden.

Laat buiten geen peuken en dergelijke op de grond liggen.

Het meenemen van huisdieren naar het Doopsgezind Broederschapshuis is niet toegestaan.

Schade
U bent aansprakelijk voor alle schade die tijdens uw verblijf aan gebouw en inventaris wordt toegebracht door uw groep of door derden die als uw gast of anderszins ten behoeve van uw groep op het terrein verblijven.

Het huis is niet aansprakelijk voor schade door diefstal, ongevallen etc.

Registratie
Op de dag van aankomst kunt u zich melden bij de receptie. U ontvangt daar uw kamersleutel. Uw kamer is uiterlijk om 15:00 uur beschikbaar.

Overnachten
U slaapt in 1- of 2-persoonskamers met toilet en douche. Op de kamers zijn dekbedden, kussens en linnenpakketten (laken, dekbedovertrek, sloop en handdoeken) aanwezig.

Dagindeling
Voor

Ontbijt in buffetvorm       

tussen 8.30 en 9.15 uur    

Uw hulp
Één van de grondbeginselen waarop het broederschapshuis Dopersduin is gebaseerd, is gemeenschap. Het huis wil een plek zijn waar mensen in goede harmonie samenleven en werken. Wij werken mede daarom met een kleine staf en we vragen van onze gasten om die reden ook enige medewerking bij de huishoudelijke taken:

  • Vriendelijk verzoeken wij u uw eigen kamer schoon te houden.
  • Bij aankomst treft u op uw bed een linnenpakket. Wij vragen u zelf uw bed op te maken en bij vertrek ook weer af te halen.
  • Wij verwachten van u dat u het terrein opgeruimd en schoon houdt. Op verschillende plaatsen staan afvalbakken voor al uw afval. Bij het toiletgebouw staat een aparte gele container voor GLAS.
  • Aan het eind van de maaltijden vragen wij u zelf uw serviesgoed en bestek op te ruimen door dit te plaatsen op de serveerkar.

Uitchecken
We vragen u de slaapkamers op de vertrekdag vóór 10.00 uur opgeruimd en schoon achter te laten. Wij vragen u de bedden af te halen en de lakens en handdoeken van het broederschapshuis in de sloop aan de binnenzijde bij de deur te laten liggen.

Terrein en gebouwen.
Beschouw het huis als uw eigen huis met respect met de omgeving, omwonenden en voor andere aanwezigen. Wij rekenen er op dat u ook met hen rekening houdt en anderen zo min mogelijk overlast bezorgt.

Ter voorkoming van problemen vragen wij u uw kamer steeds af te sluiten. Ook de buitendeuren van de gang boven in de slaapgebouwen verzoeken wij u steeds af te sluiten.

Parkeren is alleen toegestaan op het parkeerterrein.

Het speelveld achter het parkeerterrein staat tot uw beschikking. In de directe nabijheid van de gebouwen gelieve niet voetballen, handballen etc.

Na 23.00 uur dient het - ook voor de omwonenden - stil te zijn op het terrein en in de slaapkamers. In verband met overlast voor de buren verzoeken wij u ook buiten het terrein ‘s nachts de noodzakelijke rust in acht te nemen. Ook het gebruik van zaklantaarns graag in de buurt van woningen beperken.

Roken
Het gehele huis is rookvrij. Houdt u in verband met het brandgevaar het roken beperkt tot de terrassen.  

In en bij de slaapgebouwen (slaapkamers en gangen) is roken, mede in verband met het brandgevaar, strikt verboden.

Laat buiten geen peuken en dergelijke op de grond liggen, maar deponeer deze in de daarvoor bestemde asbakken.

Het meenemen van huisdieren naar het Doopsgezind Broederschapshuis is niet toegestaan.

Schade
U bent aansprakelijk voor alle schade die tijdens uw verblijf aan gebouw en inventaris wordt toegebracht door u of derden die als uw gast op het terrein verblijven.

Het huis is niet aansprakelijk voor schade door diefstal, ongevallen etc.

Registratie
Bij aankomst tijdens de vakantieweken en activiteiten kunt u zich melden bij de gastenleiding. U ontvangt van hen uw kamersleutel.

Overnachten
U slaapt in Slaaphuis 1 (basic 3- of 4-persoons kamers met stapelbedden en een wastafel) of in Slaaphuis 2 of 3 (1- of 2-persoonskamers met toilet en douche). Op de kamers zijn dekbedden en kussens aanwezig. U kunt uw eigen linnengoed meenemen (tenminste een onderlaken, kussensloop, en dekbedovertrek of slaapzak).

Linnenpakketten (laken, dekbedovertrek, sloop en handdoeken) zijn te huur à € 8,50. Als u bij uw reservering heeft aangegeven linnenpakkettten te willen huren liggen deze klaar op uw kamer.

Dagindeling
Bij bijzondere gelegenheden wordt van deze dagindeling afgeweken. Daarover wordt u steeds tijdig geïnformeerd.

Vermaning open voor een moment van stilte en bezinning

8.00 uur

Ochtendgebed  

8.15 uur

Ontbijt in buffetvorm
Tijdens het ontbijt kunt u eventueel een lunchpakket gereed maken

van 8.30 tot 9.30

Koffie

vanaf 10.00 uur

Lunch in buffetvorm

12.30 tot 13.30 uur

Thee

vanaf 15.00 uur

Gezamenlijk diner

18.00 uur

Koffie

Vanaf 20.00 uur

Avondsluiting

21.30 uur

Bar open

22.00 uur (na avondsluiting)

Sluiting huis in principe op 00.30 uur

 

Op zondag is er om 10.00 uur een kerkdienst, waarin de gastenleiding voorgaat.

Het winkeltje is geopend tijdens de ochtendkoffie en/of na het avondeten.

In de eetzaal staat een mededelingenbord voor de aankondiging van activiteiten en andere belangrijke mededelingen.

Uw hulp
Één van de grondbeginselen waarop het broederschapshuis Dopersduin is gebaseerd, is gemeenschap. Het huis wil een plek zijn waar mensen in goede harmonie samenleven en werken. Wij werken mede daarom tijdens de vakantieweken met vrijwilligers en daarbuiten met een kleine staf, en we vragen van onze gasten om die reden ook enige medewerking bij de huishoudelijke taken:

  • Vriendelijk verzoeken wij u uw eigen kamer schoon te houden.
  • Wij verwachten van u dat u het terrein opgeruimd en schoon houdt. Op verschillende plaatsen staan afvalbakken voor al uw afval. Bij het toiletgebouw staat een aparte gele container voor GLAS.
  • Aan het eind van de maaltijden vragen wij u zelf uw serviesgoed en bestek op te ruimen door dit te plaatsen op de serveerkar.
  • Voor een aantal taken bij schoonmaak, afwas enz. wordt de hulp van gasten gevraagd. In de eetzaal hangt een intekenrooster. Wanneer u wilt kunt u intekenen.

Uitchecken
We vragen u de slaapkamers op de vertrekdag vóór 10.00 uur opgeruimd en schoon achter te laten. Lakens en handdoeken van het broederschapshuis in de sloop aan de binnenzijde bij de deur.

Terrein en gebouwen.
Beschouw het huis als uw eigen huis met respect met de omgeving, omwonenden en voor andere aanwezigen. Wij rekenen er op dat u ook met hen rekening houdt en anderen zo min mogelijk overlast bezorgt.

Ter voorkoming van problemen vragen wij u uw kamer steeds af te sluiten. Ook de buitendeuren van de gang boven in de slaapgebouwen verzoeken wij u steeds af te sluiten.

Parkeren is alleen toegestaan op het parkeerterrein.

Het speelveld achter het parkeerterrein staat tot uw beschikking. In de directe nabijheid van de gebouwen gelieve niet voetballen, handballen etc.

Na 23.00 uur dient het - ook voor de omwonenden - stil te zijn op het terrein en in de slaapkamers. In verband met overlast voor de buren verzoeken wij u ook buiten het terrein ‘s nachts de noodzakelijke rust in acht te nemen. Ook het gebruik van zaklantaarns graag in de buurt van woningen beperken.

Roken
Het gehele huis is rookvrij. Houdt u in verband met het brandgevaar het roken beperkt tot de terrassen.  

In en bij de slaapgebouwen (slaapkamers en gangen) is roken, mede in verband met het brandgevaar, strikt verboden.

Laat buiten geen peuken en dergelijke op de grond liggen, maar deponeer deze in de daarvoor bestemde asbakken.

Het meenemen van huisdieren naar het Doopsgezind Broederschapshuis is niet toegestaan.

Schade
U bent aansprakelijk voor alle schade die tijdens uw verblijf aan gebouw en inventaris wordt toegebracht door u of derden die als uw gast op het terrein verblijven.

Het huis is niet aansprakelijk voor schade door diefstal, ongevallen etc.

 

Bij onze offertes zenden wij ook de voorwaarden die verband houden met het boeken van een verblijf op Dopersduin mee. Deze voorwaarden zijn opgesteld door onze branchevereniging Recron in overleg met de consumentenbond en de ANWB. Ten aanzien van het onder 6.1. gestelde in deze voorwaarden maken wij een uitzondering voor de annuleringsbepalingen. Voor Dopersduin hanteren wij de annuleringsvoorwaarden zoals hieronder aangegeven. Er wordt een onderscheid gemaakt voor de bepalingen die gelden voor groepen en individuele gasten.

Annuleringen algemeen

De klant en/of gast is niet bevoegd een overeenkomst te annuleren, tenzij hij tegelijkertijd onherroepelijk aanbiedt de hierna bepaalde bedragen te betalen. Iedere annulering wordt geacht een dergelijk aanbod te omvatten. Een dergelijk aanbod wordt geacht te zijn aanvaard indien Dopersduin het aanbod niet onverwijld verwerpt. Annulering dient schriftelijk, per brief en/of email en gedateerd te geschieden. Aan een mondelinge annulering kan de klant geen rechten ontlenen.

In geval van no-show zal de klant en/of gast in alle gevallen verplicht zijn de reserveringswaarde te betalen.

Indien niet alle overeengekomen (zaal)ruimte, kamer(s) en/of terreinen en/of maaltijden worden geannuleerd zijn op de geannuleerde (zaal)ruimte, kamer(s) en/of terreinen en/of maaltijden onderstaande bepalingen naar rato van toepassing.

 

Annuleringen door groepen.

Wanneer een reservering is gemaakt voor een groep dan geldt voor annulering van die reserveringhet navolgende.

  • Bij annulering meer dan 3 maanden voor het tijdstip waarop krachtens de overeenkomst de eerste dienst zal moeten worden verleend, nader te noemen: "de ingangsdatum", is de klant niet gehouden enige vergoeding aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 2 maanden voor de ingangsdatum is de klant gehouden 15% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering 7 dagen of minder voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.

 

Annuleringen door individuën.

Wanneer een reservering is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het navolgende.

  • Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant niet gehouden enig bedrag aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 15% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum is de klant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.
  • Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan Dopersduin te betalen.

 

Wijzigingen in aantal personen vergader- en groepsarrangementen met betrekking tot maaltijden.

U kunt tot 1 week voorafgaand aan uw reservering het aantal deelnemers aan de maaltijden kosteloos wijzigen.

Het aantal personen dat 1 week voorafgaand aan uw reservering bij ons bekend is, zal het minimale aantal maaltijden zijn dat in rekening wordt gebracht.

Indien u korter dan een week van tevoren aangeeft met meer personen te willen komen, zullen wij onze best doen om dit te verzorgen, hiervoor kan geen garantie worden gegeven.

Deze extra maaltijden brengen wij vanzelfsprekend in rekening.

 

RECRON-VOORWAARDEN
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland RECRON 

Deze RECRON-voorwaarden zijn tot stand gekomen, in overleg met de Consumentenbond en de ANWB, in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 januari 2008.

Artikel 1: Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

a. groepsaccommodatie/conferentieoord: het totaal aan of een gedeelte van gebouwen, vaartuigen en/of onderkomens met alle toebehoren, inventaris en meegehuurde zaken;
b. ondernemer: het bedrijf, de instelling of vereniging die de groepsaccommodatie of het conferentieoord aan de contractant ter beschikking stelt;
c. contractant: degene die namens een groep de overeenkomst afsluit;
d. groep: het geheel aan individuen dat krachtens de overeenkomst het recht heeft in de groepsaccommodatie of het conferentieoord te verblijven;
e. groepsleden: degenen die onderdeel uitmaken van de groep;
f. overeengekomen prijs: de vergoeding die betaald wordt voor het gebruik van de groepsaccommodatie/het conferentieoord; hierbij dient schriftelijk vermeld te worden wat wel en niet in de prijs inbegrepen is;
g. kosten: alle kosten voor de ondernemer die samenhangen met de uitoefening van het recreatiebedrijf;
h. informatie: schriftelijke of electronisch aangereikte gegevens over het gebruik van de groepsaccommodatie/het conferentieoord, de voorzieningen en de regels omtrent het verblijf;
i. geschillencommissie: Geschillencommissie Recreatie te ‘s-Gravenhage, samengesteld door ANWB/Consumentenbond/RECRON;
j. annulering: de schriftelijke beëindiging van de overeenkomst door de contractant vóór de ingangsdatum van het verblijf. Overal waar hierna in de voorwaarden wordt gesproken over groepsaccommodatie, dient ook conferentieoord(en) te worden gelezen.

Artikel 2: Inhoud overeenkomst 

  1. De ondernemer stelt voor recreatieve en/of zakelijke doeleinden, dus niet voor permanente bewoning, aan de groep ter beschikking de overeengekomen groepsaccommodatie voor de overeengekomen periode en de overeengekomen prijs.
  2. De ondernemer is verplicht de schriftelijke informatie op basis waarvan deze overeenkomst mede wordt gesloten vooraf aan de recreant te verstrekken. De ondernemer maakt wijzigingen hierin steeds tijdig schriftelijk aan de contractant bekend.
  3. Indien de informatie ingrijpend afwijkt ten opzichte van de informatie zoals die verstrekt is bij het aangaan van de overeenkomst, heeft de recreant het recht de overeenkomst zonder kosten te annuleren.
  4. De contractant heeft de verplichting de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie na te leven. Hij draagt er zorg voor, dat de groepsleden de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie naleven.
  5. Indien het gestelde in de overeenkomst en/of de bijbehorende informatie in strijd is met de RECRONvoorwaarden gelden de RECRON-voorwaarden. Dit laat onverlet, dat de contractant en de ondernemer individuele aanvullende afspraken kunnen maken, waarbij ten voordele van de contractant van deze voorwaarden wordt afgeweken.
  6. De ondernemer gaat er van uit dat de contractant met instemming van de groepsleden deze overeenkomst aangaat.
  7. De contractant is gehouden de ondernemer, uiterlijk op de dag van aankomst, een lijst met groepsleden te overhandigen.

 

Artikel 3: Duur en afloop van de overeenkomst

De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen periode, zonder dat daartoe een opzegging is vereist.

Artikel 4: Prijs en prijswijziging

  1. De prijs wordt overeengekomen op basis van de op dat moment geldende tarieven, welke door de ondernemer zijn vastgesteld.
  2. Indien na vaststelling van de overeengekomen prijs, door een lastenverzwaring aan de zijde van de ondernemer, extra kosten ontstaan als gevolg van een wijziging van lasten en/of heffingen, die direct op de accommodatie of de contractant en/of de groepsleden betrekking hebben, kunnen deze aan de contractant worden doorberekend, ook na de afsluiting van de overeenkomst.

Artikel 5: Betaling

  1. De contractant dient de betalingen in euro’s te verrichten, tenzij anders is overeengekomen.
  2. Indien de contractant, ondanks voorafgaande schriftelijke aanmaning, zijn betalingsverplichting binnen een termijn van twee weken na de schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk nakomt, heeft de ondernemer het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van de overeengekomen prijs.
  3. Indien de ondernemer op de dag van aankomst niet in het bezit is van het totale verschuldigde bedrag, is hij gerechtigd de contractant en de groepsleden de toegang tot de groepsaccommodatie te ontzeggen, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van de overeengekomen prijs.
  4. De door de ondernemer in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke kosten, na een ingebrekestelling, komen ten laste van de contractant. Indien het totale bedrag niet tijdig is voldaan, zal na schriftelijke sommatie het wettelijk vastgestelde rentepercentage over het nog openstaande bedrag in rekening worden gebracht.

Artikel 6: Annulering

  1. Bij annulering betaalt de contractant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:
    • bij een annulering meer dan twaalf maanden voor de ingangsdatum, 10% van de overeengekomen prijs;
    • bij annulering binnen twaalf tot zes maanden voor de ingangsdatum, 30% van de overeengekomen prijs;
    • bij annulering binnen vier tot zes maanden voor de ingangsdatum, 70% van de overeengekomen prijs;
    • bij annulering binnen twee tot vier maanden voor de ingangsdatum, 80% van de overeengekomen prijs;
    • bij annulering binnen twee maanden voor de ingangsdatum, 95% van de overeengekomen prijs;
    • bij annulering op of na de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs.
  2. Bij een annulering van de overeenkomst, welke is aangegaan door of namens een andere persoon dan een rechtspersoon of onderneming, dient de vergoeding na aftrek van administratiekosten naar evenredigheid gerestitueerd te worden indien de groepsaccommodatie door een derde wordt gereserveerd voor dezelfde periode of een gedeelte daarvan. In alle andere gevallen zal de vergoeding naar evenredigheid gerestitueerd worden na aftrek van administratiekosten indien de groepsaccommodatie door een derde op voordracht van de contractant en met schriftelijke instemming van de ondernemer wordt gereserveerd voor dezelfde periode of een gedeelte daarvan.

Artikel 7: Gebruik door derden

  1. Gebruik door derden van de groepsaccommodatie is slechts toegestaan indien de ondernemer daarvoor schriftelijke toestemming heeft gegeven.
  2. Aan de gegeven toestemming kunnen voorwaarden worden gesteld, welke alsdan tevoren schriftelijk dienen te zijn vastgelegd.

Artikel 8: Voortijdig vertrek van de contractant

De contractant is de volledige prijs voor de overeengekomen periode verschuldigd.

Artikel 9: Tussentijdse beëindiging door de ondernemer en ontruiming bij een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad

  1. De ondernemer kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen:
    • Indien de contractant en/of de groepsleden de verplichtingen uit de overeenkomst, de regels uit de bijbehorende informatie groepsaccommodaties/conferentieoorden en/of de overheidsvoorschriften, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, niet of niet behoorlijk naleeft of naleven en wel in zodanige mate dat naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid van de ondernemer niet kan worden gevergd, dat de overeenkomst wordt voortgezet;
    • Indien de contractant en/of de groepsleden ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, overlast aan de ondernemer en/of anderen bezorgt/bezorgen, of indien de contractant en/of de groepsleden de goede sfeer op, of in de directe omgeving van het terrein bederft/bederven;
    • Indien de contractant en/of de groepsleden, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing door gebruik van het groepsverblijf in strijd met de bestemming van het terrein handelt/handelen;
    • Indien de ondernemer tussentijdse opzegging en ontruiming wenst, moet hij dit de contractant bij persoonlijk overhandigde brief laten weten. In die brief moet de contractant worden gewezen op de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie en op de termijn, zoals omschreven in artikel 13 lid 3, die daarbij in acht genomen moet worden. De schriftelijke waarschuwing kan in dringende gevallen achterwege worden gelaten.
  1. Na opzegging dient de contractant ervoor te zorgen dat de groepsaccommodatie is ontruimd en de groep danwel de betreffende groepsleden het terrein ten spoedigste hebben verlaten, doch uiterlijk binnen 4 uur.
  2. Indien de contractant nalaat de groepsaccommodatie te ontruimen, is de ondernemer gerechtigd de groepsaccommodatie op kosten van de contractant te ontruimen.
  3. De contractant blijft in beginsel gehouden het overeengekomen tarief te betalen.

Artikel 10: Wet- en regelgeving

  1. De ondernemer zorgt er te allen tijde voor dat de groepsaccommodatie zowel in- als extern aan alle milieu en veiligheidseisen voldoet, die van overheidswege aan de groepsaccommodatie (kunnen) worden gesteld.
  2. De contractant en de groepsleden zijn verplicht alle in de groepsaccommodatie geldende veiligheidsvoorschriften strikt na te leven. De contractant en de groepsleden dragen er tevens zorg voor dat derde(n) die hem/hen bezoeken en/of bij hem/hen verblijven, de op het terrein geldende veiligheidsvoorschriften strikt naleven.

Artikel 11: Onderhoud en aanleg

  1. De ondernemer is verplicht de groepsaccommodatie en de centrale voorzieningen in een goede staat van onderhoud te houden.
  2. De groep is verplicht de groepsaccommodatie en het terrein rondom de groepsaccommodatie gedurende de looptijd van de overeenkomst in dezelfde staat te houden.
  3. Het is de contractant en de groepsleden niet toegestaan op het terrein rondom de groepsaccommodatie te graven, bomen te kappen, struiken te snoeien of enige andere activiteit van een dergelijke aard uit te voeren.

Artikel 12: Aansprakelijkheid 

  1. De wettelijke aansprakelijkheid van de ondernemer voor andere dan letsel- en overlijdensschade is beperkt tot een maximum van € 455.000,- per gebeurtenis. De ondernemer is verplicht zich hiervoor te verzekeren.
  2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor een ongeval, diefstal of schade op zijn terrein, tenzij dit het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer is toe te rekenen.
  3. De ondernemer is niet aansprakelijk voor de gevolgen van extreme weersinvloeden of andere vormen van overmacht.
  4. De ondernemer is aansprakelijk voor storingen in de nutsvoorzieningen, tenzij hij een beroep kan doen op overmacht.
  5. Indien de gehuurde groepsaccommodatie buiten de schuld van de ondernemer teniet is gegaan of tijdelijk niet gebruikt kan worden, hebben de ondernemer en de contractant het recht de overeenkomst op te zeggen. Indien het tenietgaan van de groepsaccommodatie of het tijdelijk buiten gebruik zijn van de groepsaccommodatie aan de ondernemer is toe te rekenen, kan de contractant schadevergoeding eisen.
  6. De contractant is jegens de ondernemer aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door het doen of (na)laten van hemzelf en/of (een van) de groepsleden, voor zover het gaat om schade die aan de contractant en/ of (een van) de groepsleden kan worden toegerekend.

 Artikel 13: Geschillenregeling 

  1. Op alle geschillen met betrekking tot de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend de Geschillencommissie dan wel een Nederlandse rechter is bevoegd van deze geschillen kennis te nemen.
  2. Onverminderd het bepaalde in lid 3 laat één en ander, op die plaatsen waar de voorwaarden spreken van Geschillencommissie, een beroep op de burgerlijke rechter onverlet.
  3. Geschillen tussen de contractant en/of (één van) de groepsleden enerzijds en de ondernemer anderzijds over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing
  4. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de contractant en/of (één van) de groepsleden zijn klacht binnen twee weken na het ontstaan schriftelijk aan de ondernemer heeft voorgelegd. Daarna moet de contractant en/of (één van) de groepsleden het geschil, uiterlijk twee maanden nadat hij zijn klacht aan de ondernemer heeft voorgelegd, schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig maken, onder vermelding van namen en adressen van de contractant en/of (één van) de groepsleden en de ondernemer en een duidelijke omschrijving van het geschil en de eis. Wanneer de contractant en/of (één van) de groepsleden het geschil aan de Geschillencommissie heeft voorgelegd, is de ondernemer aan deze keuze gebonden.
  5. De Geschillencommissie is niet bevoegd een geschil in behandeling te nemen, dat betrekking heeft op een klacht over ziekte, lichamelijk letsel, dood of op de niet-betaling van een factuur waaraan geen materiële klacht ten grondslag ligt.
  6. Als de ondernemer een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, neemt de Geschillencommissie dit geschil pas in behandeling nadat de contractant en/of (één van) de groepsleden binnen een maand schriftelijk heeft/hebben verklaard dat hij/zij zich aan de uitspraak van de Geschillencommissie zal/zullen onderwerpen en het eventueel verschuldigde (restant-)bedrag bij de Geschillencommissie in depot heeft/hebben gestort.
  7. Als de contractant en/of (één van) de groepsleden een geschil voorlegt/ voorleggen aan de Geschillencommissie, neemt de Geschillencommissie dit geschil pas in behandeling nadat de contractant en/of (één van) de groepsleden het aan de ondernemer eventueel verschuldige (restant-) bedrag bij de Geschillencommissie in depot heeft/hebben gestort. De contractant en/of (één van) de groepsleden moet(en) dit bedrag binnen een maand op een door de Geschillencommissie aan te geven rekening storten. Als de contractant en/of (één van) de groepsleden niet tijdig heeft/hebben gestort, wordt aangenomen dat hij/zij zich niet aan het oordeel van de Geschillencommissie wil(len) onderwerpen.
  8. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
  9. Voor de behandelingen van geschillen wordt verwezen naar het Reglement Geschillencommissie Recreatie.

 Artikel 14: Nakomingsgarantie

  1. RECRON zal de verplichtingen van een RECRON-lid tegenover de contractant, hem in een bindend advies opgelegd door de Geschillencommissie, overnemen onder de in dit artikel opgenomen voorwaarden, indien de betreffende ondernemer het bindend advies niet binnen de daarvoor gestelde termijn is nagekomen.
  2. De nakomingsgarantieregeling geldt niet als de ondernemer surséance van betaling is verleend, in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteit heeft beëindigd voordat de contractant aan de formele vereisten voor het aanhangig maken van het geschil heeft voldaan.
  3. Indien surséance van betaling aan de ondernemer is verleend, dan wel de ondernemer in staat van faillissement is geraakt, neemt RECRON de verplichtingen van de ondernemer over tot een maximum van € 2.500,-per geschil. Deze verplichting geldt alleen ten aanzien van bindende adviezen gewezen in zaken, die op het moment van surseance van betaling of faillissement bij de Geschillencommissie aanhangig waren. Dat wil zeggen dat de contractant het vragenformulier heeft ingevuld en ondertekend heeft geretourneerd, het klachtengeld heeft betaald en aan de eventuele noodzakelijke depotstorting heeft voldaan.
  4. Indien de ondernemer het bindend advies van de geschillencommissie niet nakomt en dit advies bestaat uit het betalen van een vergoeding, dan neemt RECRON tegen cessie van deze vordering de betalingsverplichting over tot een totaalbedrag van maximaal € 5.000,-- per geschil. Voor het meerdere vergoedt de RECRON, voor zover redelijk, de kosten van rechtsbijstand. Cassatieprocedures zijn hiervan uitgesloten. RECRON mag er ook voor kiezen in plaats van de kosten van rechtsbijstand voor het meerdere het gehele bedrag aan de contractant te betalen.
  5. Indien de ondernemer geen gehoor geeft aan het bindende advies van de geschillencommissie inzake een gebod of verbod, dan heeft de contractant de keuze de nakoming van het bindend advies in rechte te vragen, of de Geschillencommissie te vragen een vervangende schadevergoeding vast te stellen ter voldoening aan de contractant. De nakomingsgarantie van RECRON bestaat eruit dat, wanneer de contractant in rechte de nakoming van het bindende advies vraagt, RECRON tot maximaal € 2.500,-- per geschil in de rechtsbijstandkosten zal bijdragen. Cassatieprocedures zijn hiervan uitgesloten. Kiest de contractant voor een vervangende schadevergoeding, dan geldt het gestelde in lid 4 van dit artikel indien de ondernemer ook een bindende uitspraak van de Geschillencommissie hierin niet nakomt.
  6. Heeft de ondernemer het bindend advies binnen twee maanden na dagtekening daarvan ter toetsing aan de burgerlijke rechter voorgelegd, dan wordt de eventuele nakoming van het bindend advies door de ondernemer en RECRON opgeschort totdat de burgerlijke rechter uitspraak heeft gedaan.
  7. Voor toepassing van de nakomingsgarantie is vereist, dat de contractant een schriftelijk beroep daarop doet bij RECRON. zijn, kunnen zowel door de contractant en/of (één van) de groepsleden Artikel 15: Wijzigingen als door de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Wijzigingen in de RECRON-voorwaarden kunnen uitsluitend in overleg met Recreatie, Postbus 90600, 2509 LP ‘s-Gravenhage (bezoekadres: de consumentenorganisaties, Bordewijklaan 46, 2591 XR ‘s-Gravenhage), in deze vertegenwoordigd door de ANWB en de Consumentenbond, tot stand komen.

 

klik hier om de Algemene Voorwaarden te downloaden als pdf.